Autobusové nádraží je umístěno nad stejnojmennou stanicí
metra. Po příjezdu autobusem na nádraží mohou cestující
pokračovat metrem do centra Londýna a naopak. Proto bylo
důležité, aby autobusové nádraží navazovalo na výstupy
z podzemní stanice. Zadání rovněž požadovalo přístřeší pro
cestující, malé bloky kanceláří, zónu služeb, veřejné záchodky,
autobusový dispečink a stánek s občerstvením. Kvůli blízkosti
dvou výškových obytných budov bylo nutné zvážit i možné
důsledky hluku a znečištění a s nimi i výhled jejich obyvatel na
různé části autobusového nádraží.
Seskupení autobusových linek a ostrůvků s nástupišti -
spolu se stávajícím silničním systémem, omezením
okrajových linek a umístěním válcového východu z metra
- určilo umístění budovy autobusového nádraží, stezek
pro chodce a rozsah zakrytí. Relativně velká střecha
je hlavním prvkem tohoto řešení. Hlavní funkcí střechy je
chránit okolní byty před nadměrnou akustickou zátěží
a současně zkvalitnit prostředí cestujících na stanici.
Střecha ve tvaru křídel spojených skleněným „krystalem"
přivádí do hlavní čekárny světlo a v létě umožňuje větrání.
Blok se zónou služeb v centru nádraží je určen pro metro
i autobusovou stanici. Je obložen umělým kamenem a dveře
jsou pokryty plechem, aby ladily s obložením sloupů. Čekárny
jsou kryté nízkými skleněnými stříškami, které poskytují
přístřeší cestujícím pohybujícím se mezi východem
z metra a čekárnami nádražního areálu.
Severní hranice nádraží je orámována skleněnou stěnou
s výhledem do zahrady. Na západní straně je budova zázemí
stanice metra Canada Water, jejíž součástí je zvukově izolační
stěna. Prosklená část této stěny skýtá výhled do komponované
zahrady.
Aby se zlepšilo prostředí pro cestující, má střecha skleněné
okraje, kterými prochází světlo. V noci je autobusové nádraží
z výšky osvětleno svítidly z centrálních sloupových podpor.
Východní strana je uzavřena síťovím clon, které slouží jako
bezpečnostní systém, zabraňující lidem chodit riskantními
zkratkami do sousedního sídliště.
Materiály byly vybrány tak, aby navodily dojem klidu a pohodlí.
Nažloutlé londýnské cihly, které autoři návrhu linky metra
předepsali pro západní zeď, předurčily druh a barvu ostatních
materiálů. Stavba byla doplněna prvky a detaily z nerezové
oceli.
|